SAKIZLI MUHALLEBİ

Tarifi gördüğüm gün yapmaya giriştim.AYLİN den aldığım tarifi onun sözünden çıkmadan uyguladım.Yanlız bir eksik vardı karemel sos zaten o da istenirse demişti:)

Ben yapım aşamalarını kısa olarak geçeyim dedim oyüzden  iki foto var .Bu arada eşim damla sakızının tadının baskın olmasını pek sevmese de(gerçi hoooppp deyip götürdü ama) ben sevdim.sakız ayarı 2 de olabilir yani siz kendinizi bilirsiniz.Birde unu ben verilen ölçüye göre yaptım ama bir türlü koyulmadı o yüzden bir kaşık daha eklemek zorunda kaldım.Aylin’ e bu durumu ilettiğimde ölçünün tam olduğunu buzdolabında koyulaşmasını beklememi söyledi .Dediği gibi benim muhallebim biraz daha yoğun olmuştu:(

Ama tadı yine de güzeldi.

İşte malzemeler;

1 litre süt
3 yemek kaşığı un(1 bardaktan 2 parmak eksik)
1 su bardağı şeker
3 adet falım damla sakızlı sakız
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tereyağı (ben becel kullandım tereyağı pek sevmiyorum:)
Karamelize Elma İçin;
4 adet elma
3 yemek kaşığı şeker
yarım tatlı kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı karamel sos(arzuya göre)
2 yemek kaşığı ince çekilmiş ceviz(koymayabilirsiniz)

şimdi yapımı;

elmalarımı küp küp doğradım ,şeker ve yağı ilave edip yüksek ateşte pişiridm.Tarifte diriliğini kaybettimeyin diyor du ki öyle yaptım:)
yağ ve vanilya hariçinde malzemeleri koyup kıvamı gelince ye kadar çırptım.Kapattıktan sonra vailya ve yağı ekledim.

Şimdi de servis zamanı:)

gerçi daha güzel resimler çekilebilirdi ama bu konuda beceriksizim malesef.Kendi resimlerimizde bile, bir kurgu,hayalgücü ne bileyim bir düzenleme yok.habire ya üç kafa(sezo ben ,paşa)ya iki kafa(be,paşa)yada tek kafa(paşa) başkada bir numara yok.gül bu konuda çok iyisin belirtmem gerek  aaa birde yazan anne sen de çok güzel kareler yakalıyorusn.Delim de durdu durdu en son huzur yazısında o ne görsellikti öyle 🙂

benim de konu dağıtmak ta üstüme yok hani:) muhallebi den ne zamn buralara  geldik yazıyı tekrar okuyarak anladım:)

Yapacak herkese afiyet bal şeker olsun efendim:)

About sezobigo

iyi şeyler düşünmek lazım!
Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

