DONDURMALI İRMİK HELVASI

Hayatımda en sevdiğim tatlı olan un helvasını bir türlü tuturamayan ben hiç severek yemediğim irmik helvası için kolları sıvadım bunda canım ŞULEMin etkisi büyük tabi koymuş içine dondurmayı çok güzel diyor.Bende beğenmesem bari dondurmasını yerim helvayı sezoya dayarım derken sezonun hiç yiyemediğini belirtmek isterim:))))))

Gerçekten ölçü iyiyidi yapan iyiydi(şulecim kendim için söyledim yapan diye:) şaka şaka yaptığı yemekleri denediklerim için hiç de kötü bir süprizle karşılaşmadığım için güvendim sana ŞULE:)

işte malzemeler

2 su bardağı irmik

200 gram tereyağ (ben yine her zamanki gibi becel kullandım)

2 su bardağı süt

1,5 su bardağı su

2 su bardağı şeker

yapılışı ise ;yağ ile irmiği kavur.Başka bir yerde su ,şeker,süt kaynatılır.Kavrulan irmiğe eklenip çekilmesi sağlanır demlendirin demiş Şule ama bende o kadar zaman ve nefs olmadığı için anın da görüntü yapıyorum:)

Bir kase alıp içine helvayı koyup ortasını acıyorum işte en sevdiğim kısmı dolduruyorum desem daha doğru dondurmayı koyup kapatıyorum üstünü ve bir servis tabağına ters çeviriyorum bitti gitti:)

şimdi de nerden öğrendim diyorum çünkü  gidip  gelip yapıp(allah olmayanlara da versin)  yiyorum:( bunun light olanı var mı?:)

About sezobigo

iyi şeyler düşünmek lazım!
Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

