SEMİNER NOTLARI-1

 

Seminere gittiğimi daha önce paylaşmıştım:)Şimdide orada öğrendiklerimi aktarmaya geldi.Kısa kısa geçicem.Nerden başlasam diyordum ki az önce kumanda paneline düşen bir kayıtı okuduğum işte dedim.:)

1-çocuklar 5 yaşına kadar bu 6 da olbilirmiş soyut kavramları anlamayabilirlermiş.Onlara elle tutulan somut örnekler vermeliymisiz bu örnek gibi çocuk denilen şeyi gerçek kabul ediyor.:)

bir başka örnekte benim kızkardeşimin oğlu barış ile oynuyorduk(oynuyorduk dediysem güreş oyunuydu bizimki:) çok yoruldu ama azmaya devam ediyor annemde dursun diye elini onu kalbinin üztüne koydu

-kuş gibi atıyor “dedi.Ay demez olaydı çocuk kendinden korktu :)”çıkarın kuşu içimden diyo başka bir şey demiyo”

önce anlamadık sonra annem şaka  deyip olayı bağladı ozaman 4 yaşındaydı sanırım.

2-0-3 yaş arası çocuklara kural konulamazmış.Beynin ön tarafı fazla gelişmediğindenmiş.Yani siz ona yapma etme deyin arkanızı dönün o ilk fırsatta sizin yüzünüzden yarım bıraktığı işi tamamlıcaktır:) Çünkü sizin söylediğiniz onun yapma isteğinin yanında sinek vızıltısı gibiymiş ve de otokontrolünü henüz sağlayamadığı için istediğini yapmaya meyilii olurmuş.

3-tutumlar çok önemli çocuk yetiştiriken

ne tavizkar bir tutum olan çocuğun her dediğinin gerçekleştiği

ne katı kuralların konulduğu baskın bir tutum olmamalıyımış.

önemli olan ve de yapmamız gereken tutum her iki tarafın(anne-çocuğun)istediğinin olduğu davranış şekli yani DEMOKRATİK tutunm.

bende yalan yok valla yeri geliyor kaşlarımı çatıyorum oda bunu anlıyor ama bu sadece onun için tehlikeli bir durum söz konusu olduğunda yapıyorum ve de işe yarıyor.

şimdi elim kirli ama atıyorum çıkmış koltuğun tepesine kendini aşağı bırakacak işte orda yerim demokrasiyi:)

yani ben yazayım siz üzerinize alırsınız yada bildiğiniz yöntemlerden şaşmazsınız.Yanlız şu var baskın bir tutumla büyüyen çocuk çift karekterli olurmuş.Çünkü bir yönüyle size yaranmaya çalışaçağı hep kabul görmek için ama kendi karekterinde olmayan davranışları sergilicek.Bir yönüyle olmak istediği yada içinde barındırdığı kişiliğyle hep savaş verecek.Yani bizim çocuğa davranışlarımız çok önemli .

Seminerde konuşulanları burada yazamıyorum daha doğrusu verilen örnekleri yasak.Ama etkilenen inasanlar var bilin diye söyledim:(

tavizkar tutumda ise çocuk hep istediğini aldığı için hep bir tatmizsizlik ,kural bilmezlikle büyüyyecek buda onu mutsuz edicek

  Hocamızın bize bir taktiği var diyor ki evde haftanın bir günü kuralları olayları konuşma gününüz olsun eşinizle,daha sonrada bu konuşulanları yani karaları çocuğunuza açıklayın oda bilsin neyi ne kadar isteyeceğini.Benim çok hoşuma gitti.Hatta cevap veremediğiniz sorular yada sorunlar olduğunda biz önce babanla bunu bir konuşalım sana öyle cevap vereyim derseniz çocuğu o an hem tatmin edersiniz hemde anne -babanın görüşlerinin bir olduğunu bilir.Ben bile küçükken annemden izin kopartamıyacağımı bildiğim için hep babama yanaşırdım :)yani ikisinin aynı şeyi düşünmüş olmaları doğru olduğunu da gösteriyor.

daha çok şey var ama benimde yapmam gereken yemek  var o yüzden arkası daha sonra deyip kaçıyorum:)

biri dursa biri durmuyo :)yanyana çok zor allah ikiz annelerine (aylinime,özime ,sevtap’a )kolaylıklar versin oğlum ezilmiş büzülmüş:)zeynep(kızkardeşimin kızı)pek bi  şirin çıkmış.

About sezobigo

iyi şeyler düşünmek lazım!
Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

