>EVET BEN ŞANTAJCIYIM

>Gecen hafta içinde rutin kontrolümüzü için ve aşımız için doktora gittik.Hangi aşıydı derseniz inanın unuttum bu beni kötü anne yapar mı?Tek bunu değil her şeyi unutuyorum.Çocuğun ilaçlarını tekrarlayarak gidiyorum doktor soruyor.
-“hınk” ses yok.sezo ya bakıyorum(halbuki gidene kadar tekrarlamaktan ilacın adı değişiyor resmen)Artık akıllandım kağıda yazıp gidiyorum.
 Şöyle başka bir anneyle muhabbete girdiğimde ilaç konusu yaklaştı mı ahan da gitti karizma diyorum içimden
anlat anlat onu şöyle yaparım,bunu böyle
-eeeeeeeee sonuç
-fıııısssssssss
aşı olup geliyoruz sannayın  giderken bakarım hangi aşı diye zira sonrası yine flu.Doktor anlatır “hı hı “derim çıkarım unuturum.
lütfen yukardaki yazıları okurken gözüme siyah bant çektiğimi(utancımdan)düşünürmüsünüz:(

Neyse bu konuyu kapatıp şantajı niye ve kime yaptımı anlatayım(eğer benim gibi olan var ise -ALLAHIM NE OLUR OLSUN YOKSA UTANÇTAN ÖLEBİLİRM-söyleyebilirmi isim yayınlamam istemezseniz:)

Doktor muayene edip ,aşımızı olduktan sonra” tv bakmıyor dimi” dedi.”Yooo bakıyor”(iyi halt ediyormuşum gibi bide geniş geniş cevap veriyorum)dedim.
-“o zaman bundan sonra kesinlikle seyrettirmeyin”dedi.Bu dönem konuşmak için çaba sarfedeceği için biz onunla tane tane konuşmamız gerektiğini ve tv nin konuşmayı geciktirdiğini söyledi.

Gerçi odadan çıkmadan erkek çocuklarının kızlara göre geç konuşabileceğini ama “siz yine de buna sığınmayın”gibi cümleler söyledi.
Eve geldik ve 3 gün boyunca hiç tv açmadık.Şu bir gerçek pek de ihtiyaç duymadım(ben bile kendime şaşırdım ya neyse:)
Oğlum tv nin tadını almış biri olarak gidip geliyor veriyor elime kumandayı ııhhh uuhh deyip duruyor.Bende ona
-şu “ıııhhh uuuhh bırakıp anne aç “desen bitecek çilen diyorum.Ama kime o hale sadece “anneeeeeeeee   anneee  ıııhhhhhh “
Son bir aydır bizim paşa yemek seçmeye başladı.Önceden ne varsa götüren paşa.İstemediği bir şey oldumu diliyle itmeye başladı.Tabi bu durum beni zıvanadan çıkarıyor zira sevdiği yemek pek az şu sıralar.
Ben de ona”bak yersen tv açcam dedim”ama öylesine gayri ihtiyari .
aaaaa çocuk ağzını açtı yummaz:)İnanın bir haftadır bu yöntemle üç öğün ne versem yedi.Hatta uyanık ben tv açınca ağzına aldığını çıkarınca bende hemen tv kapattım.(taktik savaşımı -kısasa kısaa hesabımı bilemedim:) Baktı ben ciddiyim.Oda bütün ciddiyetini takınıp yemeğini yedi.
Gerçi biryeriı düzeltirken(yemek yedirirken)bir yanı bozmuş mu oluyorum şimdi(malum doktor kesinlikl tv yok dedi:()
Gerçi çevremde tv le büyümüş ve de okul birincisi iki örneği görünce amannnnnnnnnn boş ver diyorum,ama sonra da konuşmasında problem olursa da ve de bu da tv kaynaklanırsa bu vicdan azabı beni öldürür onu da biliyorum .Varsa fikriniz .tecrübeniz ,tavsiyeniz lütfen yorum yazın 🙂

şimdi sizi tv izlerken kendinden geçen ve önüne ne konursa silip süpüren paşanın resimlerini sunayımda olayı bir de siz görün:)



acaba sadece yemek saatinde açtığım için bu kadar kıymetli?




insan bu kadar kendinden geçer mi?Resmen  tv  ve yemeğe teslim olmuş paşa:)

 Doktor haklımı ne:)
yok yok her daim böyle değil.ilk açıldığı dakikalar böyle sonra ilgisi haliyle dağılıyor.

About sezobigo

iyi şeyler düşünmek lazım!
Bu yazı Canım oğlumla günlerimiz içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

16 Responses to >EVET BEN ŞANTAJCIYIM

  1. BALLI LOKMAM dedi ki:

    >Eline büyük bir koz vermişsin bence artık tvsiz yemek yemeyecek:))) Konuşmasını etkilermi televizyon bilemiyorum ama kareler çok hızlı değiştiği için ve çocuk beynide bunları her an kaydettiği için sakıncalı olduğunu biliyorum. Ben kızıma 1 yaşına kadar izlettirmedim şimdi açık olsada pek ilgilenmiyor birkaç sevdiği reklem var o kadar. Tabi birde osmanımız ama onuda izletmiyorum uzun zamandır:)))

  2. İkiz Annesi dedi ki:

    >Benimkiler en başından beri resmen radyo muamelesi yaptılar televizyona:)Genelde Baby Tv,Minika ya da Yumurcak olur ama seyretmezler odalarına giden ses yeter onlara:)Bir de sanırım biraz şanslıyım çünkü iki tane oldukları için birbirleri ile konuşabiliyorlar.Hatta bazen Berrağın ya da Melisanın söylediği bir şeyi anlamazsam diğeri tercüme ediyor:))))Minika da Pingulara bayılıyorlar Yumurcakta tabiki de Calliou:)Resimlere bayıldım bu arada 41 kere maşallah.

  3. Özlem dedi ki:

    >Çok tatlıııı allah güzel günler göstersin…

  4. hobivakti dedi ki:

    >İnanırmısın ilaç konusunda bende senin gibiyim. Kendime kızıyorum balık havazalıyım diye. :)Doktor şu an ne kullanıyor, önce ne kullandı dediği zaman aklıma gelmiyor. :(Yemek yersen tv açılacak diye ödüllendirme yoluna gidersen alışkanlık yapar gibi geliyor bana. Bugün tv karşılığı yemek yer, yarın istediği bir şeyi yaptırmak için kullanır seni. Benim büyük kızım yemek konusunda beni çok üzer. Yalvara yalvara yemek yediririm. O yüzden yemek yemeyen bebeğin anneye verdiği sıkıntıyı bilirim.

  5. >Canım anlaşıldı sabah yazdığım yorumlar gelmedi bilgisayar takılıp duruyordu zaten. Her neyse ben yine diyeceğimi özetle diyim bari: Sen ne kadar kontrolcü olmak istersen iste ve yap farketmiyor onlar yine kendi karakterlerini koyuyorlar. Ben bunu çok rahat gözlemledim iki çocuğuma da aynı davrandım aynı kontrolü yaptım ama ikisi de birbirinden farklılar. Ve hiç telaş etme ne zaman isterse o zaman konuşur. Bir arkadaşımın oğlu 6 yaşında konuşmaya başladı biraz da genetik bir durum mutlaka aile de geç konuşan birileri vardır. Hiç önemseme ama sen ona karşı sürekli cümleler kurarak konuş.Bir de kendimi deşifre edeyim ben senden de kötü durumdayım bir çok şeyi unutuyorum.

  6. sezobigo dedi ki:

    >ballı lokmam;hadiya bu kötü haber yani o beni avladı diyosun:(aylincim;vizim ki açtığımda bakıyor 5-10 dak sonra ilgisi dağılıyor.dediğin gb sonra radyo misali:)ne güzel iki kardeş bibrini eğlendirebiliyor.çevrem öyle küçükde yokki haftada 1 bilemedin iki kere kızkardeşimin çocuklarıyla o kadar:(özlem;teşekkür ederimhoobivakti; bende seni niye bu kadar sevdiğimi şimdi daha iyi anlıyorum.iyi anlaşırız biz:)doğru diyorsun ben onu kullanacakken onu beni kullanacak:(büyük kızınz söyle"yemezse büyüyemez"(hiç söylememişsindir sen:)hayatın tadları;doğru biraz da gen meselesi:)6 yaş mı?o kadar da olmasın lütfenoyyy sevindim dersen kızmazsın dimi .unutkanlık konusunda yani.napayım güç veriyor tek olmamak:)

  7. neselihaller dedi ki:

    >tatlım bir akrabamızın oğlu 3,5 yaşına kadar konuşmadı…doktor doktor gezdiler..en sonunda bir pedagog tv seyrettirmeyi kesin dedi ve evde tv kapandı…oğlanı sonra susturamamaya başladılar..çene bir düştü pir düştü yani…o yüzden tv olayı çok dikkatle dengelenmesi gereken hassas bir konu…

  8. keyf_i sibel dedi ki:

    >yemeğe karşı tv işi biraz kötü gibi görünüyor.ama biizmkide tvsiz yemiyor.yani benimde öyle büyük hayallerim vardı ama cık olmadı.yapamadım. aşı vede ilaç konusunda aynıyız. bizim baba daha iyi benden.bide ilaç ilaç sıkıldım artık hangibiini hatırlayayım.bu arada mimlenmişim ilk fırsatta cevaplıcam.fırsat olmadı anla arkadaşım..

  9. Siyah Süt dedi ki:

    >çok tatlı Allah bağışlasın.. :))bu arada herkesi ve blog sahibesinide bloğuma beklerim..http://sutlugofret.blogspot.com/

  10. deren dedi ki:

    >ehehehe,gülümseyerek okudum postu.zira benden bir tane daha olması hoşuma gitti ilaç mevzusunda:)))oğluş için diyeceğim tek şey var pepede izlenmesmi yaw,ben bile izliyorum kızımla:)))

  11. sezobigo dedi ki:

    >deren hoşgeldin.ben daha çok sevindim hhehe:)siyah süt;geldim kimse yoktu:)nasıl karşılama bu:)missbone;sağol bea:)mutlu ettin beni:)keyf-i sibel;oohhhh tek değilim oohhh:)olmuyor ne plan kaldı ne proğram:)

  12. Taze Anne dedi ki:

    >Bigocum :)) Sen napmissin beaa :)) Ay bilmiyorum ki, ben diyorum ki yemesse bananee yemesin derim. Hic d e zorlamam, acikinca muhakkak yer 🙂 Tv'yi bilmem ama ben sadece cocuklarin onunde dizi izlenmesine karsiyim. Cocuklari kotu yonde etkilediklerini dusunuyorm.

  13. FADİŞ dedi ki:

    >O şantaj bizde de işe yarasa ya:(

  14. figen abla dedi ki:

    >bak şimdi sana ne anlatıcam ablam dikkatle oku :)))oğlum doğduğu sene, tvde açık öğretim dersleri vardı TRT de..hem de üniversite dersleri anlatılıyordu…çocuğu ana kucağına yatırıp tvnin karşısına koyuyordum..öğretmen orada ders anlatırken benimki fıldır fıldır izliyor, sanki adam ona anlatıyormuş gibi seviniyor, tepiniyor, gülüyordu…garibim o üniversite derslerini izleye izleye büyüdü..ve büyük ihtimal oradaki hocaları kendi akrabası zannederek :))))sonuç mu?çok erken konuştu, çok düzgün konuştu, çok zeki bir çocuk oldu, ve kamu yönetimini başarıyla bitirdi :))))ben şimdi sana nasıl tv sakıncalıdır diyeyim? :))))))bebişi ve seni sevgiyle öpüyorum :))))

  15. sezobigo dedi ki:

    >fadiş hoşgeldin.bşım acayip kötü hemen gelicem bende senin bloğa :)yaramıyormu kötüymüş:)figen abla:seninki acaba ondan mı kamu yönetimi okudu dersin:)ya evet bizimki de haberleri izlerken sanki ona konuşuyorlarmış gibi gülücük gönderiyor el sallıyor:)bakalım zaman göstericek .bende tecrübe cevremle ettim bir kötü birşey görmedim

Bir Cevap Yazın

