>ÇİZKEK(chesecake)

>

Öncellikle belirtteyim oğlumun bu tatlıyı yaparken bana gösterdiği sabır ve anlayışından öttürü teşşekkürü ve öpücüğü bir borç bilirim.

tabi ki dur oğlum deyince o da !!peki anneciğim”demiyor eline ,önüne mutfaktaki kapkacak dolduruluyor kii sizinle uğrşmaya fırsat bulmasın

mlzemeler:500gr kahvaltılık lor(labne peyniri                                                                                                                    
yarım su bardağı şeker                                                                                                                     
2 yumurta                                                                                                                                           
1 paket vanilya                                                                                                                                   
3 çorba kaşığı un                                                                                                                               
1,5 paket burçak(evde petibör vardı onlada leziz oldu)                                                                 
125 gr margarin(eritilmiş,soğutulmuş                                                                                                

bisküviler robottan çekilir.margarin eritilip soğuduktan sonra krıştırılır(eldivende giyilir ki herhangi paşa müdahalesine karşı eller temiz olsun)

lor peyniri(lor peyniri dediğim BİM de satılan kahvaltılık lor yada aynı ölçüde labne olabilir) önce iyice çırpılır sonra şeker,yumurta eklenip çırpılmaya devam edilirr.en son un ve vanilya eklenip tekrar ve son kez çırpılır.kek kalıbına ben daha çabuk cıksın diye yağlı kğıt koydum.daha sonra hazırladığım bisküvili karışımı elimle bastırarak yaydım.

diğer peynirli karışımı yaydığım bisküvinin üstüne yaydım.175C de pişirdim.öyle robot gibi tarif pek bana göre değil.şu kadar pişirin felan.ben piştiğini bi kürdan yardımıyla (kürdanı saplayıp geri cekince kürdan temiz kalmışsa pişmiş)anlıyorum .

işte bu da son görüntsüdür.tavsiye üzerine çilek yada vişne reçeli koyarak servis i daha güzel olabilir dşye düşünüyorum.Bizde gül reçeli vardı onu koyduk.Gerçi  bu halide pek güzeldi paşa ya reçelsiz yerinden verdim afiyetle beraberce yedik(biraz soğuması dolapta da en az 1-2 saat beklerse daha güzel olur.Ama biz gene oğlumla beklemeden yumulduk
Afiyet olsun(şu resimle yemek yapmak olayı komik aslında ,bir yandan bir an önce yapayım diyorum bir yandanda şimdi çekebilirim bir daha bu fırsatı yakalayamam diyerek ha bire çekiyorum delimiyim neyim?:)

About sezobigo

iyi şeyler düşünmek lazım!
Bu yazı yapıp yediklerimiz içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

